Meditasyon ve Nefes Egzersizleri ile Deliksiz Uyku

Meditasyon ve Nefes Egzersizleri ile Deliksiz Uyku

Uykunun kalitesini etkileyen birçok fizyolojik, psikolojik ve çevresel faktör vardır. Gün içerisinde yaşadığımız stres ve duygu durumu değişikliklikleri, iş hayatı, trafik, yatağın odadaki konumu, yatak seçimi, yatak odasındaki bir ışık, ses, sigara, alkol ve obezite gibi dahabirçok faktör uykumuzun kalitesini ve niteliğini değiştirmektedir.

Kaliteli ve verimli bir uyku kahvesiz güne başlayamamaktan çok daha mühimdir. Günlük hayatın stresinden uzaklaşmak, anda kalmak, zihnimizi ve bedenimizi rahatlatmak için meditasyon yapmak genel olarak insan hayatı için ve bu durumda uyku kalitesi için oldukça önemlidir.

Deliksiz uyku için meditasyon dünyada çok yaygın hale gelmeye başladı. Konu ile ilgiki Massachusetts Üniversitesi’nin yaptığı bir çalışmada, uykusuzluk rahatsızlığı olan katılımcıların %58’i uyku öncesi yapılan meditasyondan sonra önemli gelişmeler gösterdi. Bu araştırma sonucunda uyku ilacı kullanan katılımcıların %91’i ilaç kullanım miktarını azalttı ve uyku ilacı kullanmayı medistasyon sayesinde bıraktı.

Meditasyon, stresimizi büyük ölçide azaltır çünkü daha iyi ve verimli bir uyku uyumamızı sağlayan sindirim sistemimizi güçlendirirken, daha derin ve doğru nefes almamızı sağlayan, otonom sinir sistemimizi aktif eder.

Günümüzde yaşanan teknolojik gelişmeler, cep telefonları ile geçirdiğimiz zamanın artması, bilgisayar başında geçirilen saatler, internet bağımlılığı gibi çağımızın yeni alışkanlıkları bizim uyku saatlerimizi değiştirmeye ve uyku verimliliğimizi azaltmaya yol açmaktadır.

Uyumadan önce yatakta cep telefonlarına bakmak, yatağın içinde telefonlarımızı bırakarak uyumak, bizim uyku düzenimizi oldukça olumsuz yönde etkilemektedir.

Yukarda bahsedilen pek çok neden doğrultusunda oluşan uyku problemlerini çözmek için medistasyon ve nefes egzersizlikleri yapmak gerekir.

Nefes alıp vermek asla hafife alınmaması gereken insan sağlığı için muhteşem bir eylemdir. Gün içerisinde veya uyumadan önce, yatağın kenarında dik oturun, omuzlarınız ve kürek kemikleriniz hafifçe geriye doğru olsun. Burnunuzdan derin nefes alın. Üç kez art arda derin derin nefes alıp verin. Nefesi ağzınızdan değil burnunuzdan almalı ve vermelisiniz.

Daha da rahatlamak içinnefes egzersizini gözlerinizi kapatarak da yapabilirsiniz. Her nefes verişinizde stresi, gerginliği, endişeyi ve rahatsızlıkları bıraktığınızı hayal edin ve ana konsantre olun.

Doğru seçilmeyen bir yatakta yapılan nefes egzersizleri ve medistasyon, uykuya geçildiği ilk anda ruh halimizi iyileştirirken, yanlış yatak seçimi sonucu bedenimizi ve zihnimizi olumsuz etkilemeye başlar ve bu durum ruh halimizi de ertesi güne negatif yansımasına neden olur.Size en uygun yatak seçimi yapmak için en yakın Bambi mağazalarına bekliyoruz.

Etiketler: Sağlık
Aralık 28, 2018
Listeye dön